Paradise!


2012-09-11 - 14:42:00

 
Något fantastiskt som faktiskt hände för inte så länge sedan var att jag fick gå på Coldplay-konserten! Jag hade förlikat mig med tanken på att inte få lyssna på mitt favoritband denna gång (såg dem när de var i Stockholm förra gången) utan istället lyssna på konserten via P3 eller sitta utanför Stadion för att försöka insupa stämningen. Men tji fick jag, för på lunchrasten ringde A;
 
A - Vad ska du göra ikväll?
Jag - Lyssna på Coldplaykonserten, på radio... *djup suck*
A - Skulle du hellre vilja gå och lyssna på dem live?
Jag - Är Jorden rund?! Kan fåglar flyga?! Älskar jag min pojkvän mer än allt annat?! *euforisk lycka*
 
Han hade lyckats få tag på två biljetter! Blev så fantastiskt glad och kunde inte tänka på något annat resten av dagen. Så vid 17-tiden gick vi ifrån lägenheten (lyx med gångavstånd!) mot Stadion. Kön såg ut att vara milslång, men vi kom in relativt fort ändå. Till skillnad från förra gången, då vi hade sittplatser, fick jag nu uppleva en konsert på parkett. Det var verkligen en helt annan känsla att stå mitt i folkhavet än att sitta på läktaren som en betraktare. Dock blev jag otroligt trött mot slutet, det tog verkligen på krafterna att stå upp i nästan 6 timmar utan att äta eller dricka något (vi ville/kunde ju inte lämna våra superplatser!). 
 
 
När Coldplay äntligen gick ut på scenen efter två förband, fylldes Stadion av en fantastisk stämning! Deras inledningsnummer med fyrverkerier och armbanden (som alla i publiken hade blivit tilldelade) lyste upp hela Stockholm kändes det som. Verkligen en fantastisk upplevelse! Och sen följde den ena favoritlåten efter den andra. Jag har gjort en spellista med alla låtarna ifrån kvällen som ni kan lyssna på HÄR!
 
 
+ Stämningen (armbanden! A's armband började lysa igen imorse, hur knäppt som helst eftersom de var datorstyrda..)
+ Inledningen
+ Fix You, alltid bäst <3
- Att jag blev extremt trött mot slutet
- Lite sisådärbra förband, Coldplay borde kunna bättre än så.
= ÄR SÅ SJUKT GLAD ATT JAG FICK GÅ! 

0 KOMMENTARER



Kommentarer

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback