Ny dag, nya tag


2012-09-12 - 18:24:29
//Morgonens lyxiga frukost och A's försök till att göra ett <3 med händerna...//

Idag blev det en riktig fixardag (trots att jag kanske egentligen borde fokuserat på pluggandet). Både jag och A känner oss mycket piggare och han var till och med iväg till skolan på seminarium. Därför kändes det välbehövligt att tvätta bort alla sjukdomsbasilusker som huserade i lägenheten. Detta infall ledde till att jag idag har tvättat åtta fullproppade tvättar, städat badrummet skinande rent och diskat all gammal disk som har stått sedan vi blev sjuka för en vecka sedan.. Ska bli så skönt att duscha med nytvättade handdukar och gå och lägga sig i nytvättade lakan! 
 
Nu sitter jag och försöker lösa en uppgift som måste vara klar innan seminariet imorgon. Lite klurigt med tanke på att jag inte kunde gå på föreläsningen där de gick igenom hur man ska tänka... Och A stör mig dessutom hela tiden. Han hävdar att jag ska ta hand om hans tvätt, som just nu ligger fint ihopvikt i en hög på sängen och redo för honom att bara lägga in i garderoben. Men nej nej, jag ska visst göra allt i det här förhållandet.. (Förutom att laga dagens middag, för det ska nämligen han göra!! Iiiih, hur ska det gå?! Återkommer med resultatet!)
 
Ska återgå till att försöka lösa seminarieuppgiften nu, så att jag kan kolla på säsongspremiären av Bonde söker fru med gott samvete. Är taggad som tusan!

0 KOMMENTARER



Kommentarer

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback