Skägg och kyssar


2011-08-18 - 21:26:38
Swish swoosh så försvann sommaren! Tån blev tillslut bättre (efter några ytterligare vändor till vårdcentralen och tre pencillinkurer senare..) och jag kunde börja jobba. Drygt två veckors kontorsarbete hann jag med innan det blev dags för semester. Första veckan spenderades på Öland med familjen och pojkvännen. Vädret var väl inte direkt något att hurra för, men det var kul att få visa pojkvännen var jag spenderat de flesta av mina sommrar. Det var första gången (i alla fall i "vuxet tillstånd") som han besökte solen och vindarnas ö. Det verkade faktiskt som att han uppskattade det och nästa år blir det förhoppningsvis en retur!

Efter en veckas loppisshoppande och stugmys kom "svärföräldrarna" nerseglande till Byxelkrok. Återföreningen av familjen firades med en middag på Lammet & Grisen, även det en sommartradition som nu är införlivad hos pojkvännen och hans föräldrar. Det blev en riktigt lyckad kväll och morgonen därpå var det dags för avsegling norrut. Pojkvännen, hans föräldrar och jag lämnade ett blåsigt Byxelkrok vid 10-tiden för att ge oss an ett väldigt vågigt Kalmarsund. Med en toppfart på över 12 knop och vågor som sköljde över både oss och båten kan ni kanske föreställa er vilken fartfull inledning på segelsemestern det blev! Efter drygt en timma var vi över på andra sidan sundet, ganska blöta och med rejält gung i kroppen. Resten av segelveckan blev dock lugnare och några dagar var det helt fantastiskt väder! Har nog inte varit så brun på flera år, som jag blev efter bara några dagars segling. Loftahammar, Oxelösund och Trosa hann vi besöka, utöver några mysiga naturhamnar. En riktig toppenvecka!

På den tredje, och sista, semesterveckan fick jag för mig att på riktigt börja ta tag i mitt övningskörande! Målet är att jag om ett år ska ha tagit körkort, så nu gäller det att sätta fart med träningen. Till dags datum har jag faktiskt lärt mig att växla upp till tvåan! Jag är otroligt stolt, haha. Till slutet av veckan åkte familjen ner till Småland för att hälsa på farmor och farfar. God mat och mycket mycket shoppingfyndande gjorde helgen helt perfekt!

Sedan dess har jag hunnit jobba två veckor till, och imorgon är det min sista dag! Denna vecka har jag även tagit tag i att träna. I måndags blev det ett ki-pass. Så fruktansvärt skönt! Och igår var det dags för bas-jympa, herregud vad jag är otränad! Måste säga att det inte var så lite pinsamt att bli omsprungen av alla 60+-tanterna. Så nu är det serious training som gäller!

Glömde nästan att berätta det viktigaste; jag har blivit med Mac!! Min nya bebis (på tal om bebis, grattis Victoria!!!) beräknad att anlända om en vecka. Så nu ska det blir rejäl bättring med bloggandet under hösten!

0 KOMMENTARER



Kommentarer

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback