Fina människor


2008-10-16 - 20:41:32
Okej, det gick visst ganska bra på tyskan (MVG)... Shoppade med Ellen efter skolan som belöning, hittade en fin topp på rea och ett par vantar (som jag nästan tappade bort...). Hittade dom i alla fall bakom kassan, efter ett lite förvirrat möte med expediten.

Dagens finaste var dock när jag satt på bussen påväg till skolan och pluggade glosor frinetiskt. Vid en hållplats kliver det på ganska många pensionärer, varav en farbror sätter sig bredvid mig. Han frågar lite försikting om han kan hjälpa mig med att plugga glosorna, men jag säger att jag har det hela under kontroll. Då börjar han berätta om när han och hans fru var i Tyskland och om hans barn, barnbarn och barnbarnsbarn(!). Jag får helt enkelt höra hela mannens 85 år långa livshistoria. Idag var han på väg in till stan för att sjunga med kören han var med i. 85 år gammal, till sinnet verkade han inte vara en dag över 50! Han var bara för underbar! Mötet med honom gjorde verkligen min dag!

0 KOMMENTARER



Kommentarer

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback