Dunder och brak


2008-06-30 - 21:47:37

[Tunnelbanan ska i alla fall fungera imorgon...]

Riktigt oväder idag i Stokholm när jag jobbade. Satt och såg hur förtvivlade människor utan paraply sprang förbi utanför fönstret med finkostymen på. Såjag och H tog en "paus" eftersom vi hävdade att datorerna kunde ge oss stötar från blixtarna som lyste upp himlen titt som tätt. Det var faktiskt riktigt obehagligt när vi såg blixten och hörde åskknallen samtidigt...

Jag sov inte många timmar inatt, så det är lika bra att jag snart kryper till kojs. En till anledning till att gå och lägga sig tidigt ikväll är busstrejken som startar vid midnatt. Pga den kommer jag inte till jobbet själv, utan måste tigga skjuts av pappa (som också brukar åka kollektivt i vanliga fall..) Väldigt typiskt med strejk just nu måste jag säga, kunde de inte väntat en vecka då jag inte jobbar längre.. Men jag antar att det är det som är meningen, det ska kännas hur behövda chaufförerna är, och det är jag inte sen att skriva under på att de är!

Kanske ska träffa E och M imorgon också, det beror som sagt på strejken och vilka alternativ jag har för att ta mig hem.. Men men, what's ment to be happens, eller något sånt ;)

1 KOMMENTARER



Kommentarer
ell kommenterade:

vi hoppas på dig! vi träffas alldeles för sällan!


Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback