Supertisdag


2008-02-06 - 10:49:50
image322
Igår spenderade jag 2 timmar på buss, 45 minuter på tunnelbanan och minst en halvtimme på att vänta på bussen. Ändå hade jag det faktiskt riktigt roligt igår. Träffade A på bussen på morgonen och av en händelse skulle hon också till Gamla stan på studiebesök. Jag skulle i alla fall till Riksdagen på rundvandring. Har redan varit där en gång i grundskolan, så det var väl inte så jätteintressant att höra allt en gång till.

Efter riksdagen åkte vi tillbaka till skolan och sedan skyndade jag till tandregleraren. Det tog ungefär tre minuter för honom att konstatera att jag har perfekta tänder och boka en ny tid i april. Jag hann i alla fall fynda ett koboltblått linne på H&M för 25 kronor :)

När det var avklarat skyndade jag mig tillbaka till skolan igen för ett möte med skolans marknadsgrupp. Vi var några stycken elever som skulle kommentera skolans broschyr, vilket faktiskt var riktigt intressant, särskilt med tanke på att det är ganska likt det jag jobbar med.. Dessutom fick vi varsin biobiljett som tack för hjälpen. Så är det någon som vill följa med på bio?? ;)

När mötet var klart vid 15:20 insåg jag att det var drygt 2 och en halv timme kvar tills det öppna huset skulle börja. Därför fick jag den otroligt smarta idén att åka hem för att äta middag och byta om och sedan komma tillbaka.. Men nu i efterhand inser jag att det inte riktigt var en så bra idé. Bussens växellåda pajjade nämligen så busschafören var tvungen att snigla sig fram hela vägen. Som tur var brukar jag ju alltid träffa någon jag känner på bussen, och denna gång hade jag sällskap av C. Har inte träffat honom på ett tag. så vi hade en del att prata om...
När jag väl kom hem hade jag bara tjugå minuter på mig att fixa allt jag trott jag skulle ha två timmar på mig att göra. Snacka om att jag var stressad, men det gick..

Skyndade mig tillbaka till skolan där det kom 100 personer de första fem minutrarna och jag var nästan själv i början. Efter en stund lugnade det i alla fall ner sig och det var några från skolan som inte skulle hjälpa till, men som var där ändå, som jag hängde med när jag inte var tvungen att utföra mitt "uppdrag". ;)

Vi var i alla fall kvar i skolan till klockan nio då vi blev utslängda. När vi var på väg till tunnelbanestationen kom S. Han hade sagt att han skulle komma på öppet hus, men han hann inte.. I alla fall fick vi en halvtimme på busshållplatsen tillsammans. Har inte träffat honom på typ tre månader, men det kändes som att vi inte varit ifrån varandra mer än typ några dagar. Det kanske är överflödigt att säga att det var dagens lyckostund? ;)

Nu ska jag skynda mig till skolan för att ha mattelektion och sen ska jag på någon ögonkoll hon optikern.
Ha en bra dag! :)

3 KOMMENTARER



Kommentarer
nyco kommenterade:

hehe låter som en kul tisdag :) jag kan gå på bio me dig :) när jag har pengar -.- (om nån vecka elr nåt)

hade också gått om jag inte haft annat att göra

2008-02-06 @ 12:57:44
ell kommenterade:

haha, annat att göra herr nyco? :P sötis :D
jag vill gå på bio med dig!
älskar bilderna :D

tilda kommenterade:

fina bilder :D

2008-02-06 @ 17:47:38
Blogg/hemsida: http://aouch.blogg.se

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback