Live a little


2007-09-04 - 13:22:17
Redan hemma! Skoldagen idag gick fort med bara en föreläsning som en inhyrd föreläsare höll i. Riktigt intressant faktiskt, men det verkade bara vara jag som tyckte det dock...
Åt lunch i skolan, men bestämde mig för att dra sen. Vi hade eget arbete (WS), och då är det inte obligatoriskt att vara i skolan. Har gjort klart nästan allt skolarbete, så det var ganska onödigt att stanna kvar.

På vägen hem bestämde jag mig istället för att gå och hälsa på i min gamla skola. Har ju bara gått i gymnasiet i drygt två veckor, men det känns redan som att det var en evighet sedan jag gick i grundskolan. Det var i alla fall jättekul att träffa alla gamla lärare. Min favoritlärare var som tur var där och hon blev jätteglad när hon såg mig. Den enda gången jag grät på skolavslutningen var när vi sa hejdå till varandra...

Det känns som att idag tog ett kapitel slut på riktigt. Att komma tillbaka och märka att allt var sig likt, förutom en själv var en väldigt konstig känsla. Hela tiden har det kännts som att jag ändå ska börja på min "riktiga" skola igen. Men nu förstår jag verkligen att det aldrig kommer hända. Jag går på gymnasiet nu. Jag har vuxit.

0 KOMMENTARER



Kommentarer

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback