Kontrollfreak


2007-05-06 - 10:42:06
Ahh, ibland tror jag faktiskt att jag är ett hopplöst fall av kontrollfreak.. Idag hade jag planerat att skirva klart min NO-uppsatts, men för fem minuter sedan ringde pappa och sa att vi ska iväg och köpa skor till mig om en kvart. Så nu faller hela min dagsplanering. Men problemet med mig är att jag tror att allt gör under om jag inte har totalkontroll, men det brukar ju ändå ordna sig tillslut. Läste en artikel i en gammal VR igårkväll om hur man vet att man är ett kontrollfreak. 9 av 10 påståenden om kontrollfrek stämde in på mig. Men det stod också att det första steget till att bättra sig, är att bli medveten om problemet. Och det är jag nu, så vad är nästa steg? Antagligen att sluta skriva långa blogginlägg och börja klä på mig, har fortfarande morgonrock på mig.


Men om någon ser en lång, ljus tjej med lila morgonrock stressa omkring i Länna, bli inte rädda! Det är bara jag..

2 KOMMENTARER



Kommentarer
Josse kommenterade:

haha jag känner igen mig. Ibland så är jag också ett kontrollfreak, det kan inte vara roligt att jobba med mig på grupparbeten för jag ska alltid bestämma och planera och hålla på :P

JohannaC kommenterade:

Josse: Haha, jag känner verkligen igen mig. Men det blir ju faktiskt bäst då =P, eller?

2007-05-08 @ 14:56:39
Blogg/hemsida: http://johannac.blogg.se

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback