Mjukstart


2007-03-05 - 18:11:32
image23
Första dagen i skolan efter lovet. Det känns otroligt länge sedan jag var i skolan. Eftersom jag var sjuk innan lovet är det nästan två veckor sedan sist. Men det var en väldigt skön dag i skolan idag. Vi kollade på två filmer, Undergången och Sophie Scholl, och så gick vi på promenad. Det behövdes verkligen en mjukstart för att komma igång igen.


Jag brukar inte kolla på så många krigsfilmer, det blir mest "chick flicks". Men idag kollade vi som sagt på två filmer om andra världskriget. Båda var mycket bra och gjorde att jag fick en bättre bild av hur grymt kriget var. Filmerna var ovanligt realistiska och man fick sig en ordentlig tankeställare. Som vanligt var det inte många i klassen som faktiskt "kollade" på filmerna. Tyvärr är det oftast de som borde se filmen som inte gör det...


När jag var på väg hem från skolan fick jag ett SMS med ett meddelande om att en bok jag reserverat hade kommit. Så jag lånade den och ska börja läsa den ikväll. Det var skolans lärarkandidat som rekomenderade den till mig. Han hade läst en uppsats jag skrvit och tyckte att den liknade den
boken. Ska bli spännande att se om det stämmer.

0 KOMMENTARER



Kommentarer

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback