Let's get physical


2007-06-24 - 19:42:58

Har insett ett tag att min fysik inte är vad den borde vara. Ledskador har i flera år stoppat mig från att utföra så mycket fysisk aktivitet som jag egentligen skulle vilja göra. Men nu i sommar känns det som att jag måste ta tag i min kondition och styrka en gång för alla. När jag börjar gymnasiet i höst vill jag känna att jag har gjort så gott jag kunnat för att komma i form. Med att komma i form menar jag givetvis inte att viktmässigt ändra hur jag är. Jag är nöjd med hur mycket jag väger, egentligen borde jag till och med väga lite mer. Men det är konditionen och styrkan (framför allt i armarna) som måste fixas till typ NU!

För en vecka sedan gick jag med i
Made in lumpens träningsprogram. För att få tillgång till träningsprogrammet måste man registrera sig, men det är helt gratis. Sedan får man ett personligt utformat träningsschema baserat på ett antal frågor man får svara på om tidigare träningsvanor. Jag kan absolut rekomendera sidan då övningarna som visas inte behöver göras på ett gym eller med massa dyra träningsredskap, det går utmärkt att göra dem i hemmets lugna vrå.

Förhoppningsvis är detta ett steg på vägen till att få en starkare och friskare kropp. Har tidigare skrivit om sjukgymnastiken jag blev ordinerad att göra, men det rann ut i sanden. Men nu känns det som att jag äntligen har motivationen och tiden att ta tag i ett problem som hängt som ett mörkt moln ovanför mitt huvud.

Följ gärna mina (förhoppningsvisa) framsteg i bloggen. Ju fler som vet om att jag satsar och kan uppmuntra mig på vägen, desto lättare hoppas jag att det går.


Dagens fysiska aktivitet:
Gå/jogga 2.5 km


2 KOMMENTARER



Kommentarer
Elin kommenterade:

Ja, du klarar det:)

2007-06-25 @ 10:25:21
Elin kommenterade:

& föressten! guud vilket bra tips! ska också börja med det.. jag ska skaffa en blogg & skriva hur det går :) så kan du & jag stötta varandra lite?

2007-06-25 @ 10:30:16

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback