Problem


2007-01-14 - 14:50:42

I flera år har jag haft problem med min hy. Jag har mått väldigt dåligt över det och det har hämmat mig som person. Tex. kan jag inte gå ut utan att ha smink på mig och jag bävar för att visa mig för någon annan när jag inte är sminkad.

I fredags var jag hos en läkare och fick recept på Tetralycal som är ett slags penicillin som hjälper mot finnnar. Jag har verkligen stora förväntningar på medicinen och hoppas att kuren, som är i några månader, ska hjälpa. Jag går även hos en hudterapeut och gör behandlingar och sedan i höstas använder jag produkter från Dermalogica. På tisdag ska jag köpa produkter från i.d. Har hört mycket gott om dem och jag hoppas att de täcker bra, för även om jag för tillfället inte har så många "aktiva" finnar, har jag röda märken ifrån gamla. 

Räcker det med i.d's foundation eller måste man ha concealern också? 


1 KOMMENTARER



Kommentarer
Sandy kommenterade:

Min kompis hade samma problem som dig..och jag följde henne hela den resan från acne till att hon blev bra..å att gå till en hudterapeut är bara slöseri med pengar. De kan inte ta bort acne/finnar...det kommer innifrån det kan man egentligen bara ta bort genom antibiotika/pencillin. En kompis har testa de tetralycal..och de hjälpte inte mkt. Istället fick hon Roacuttan eller hur det stavas. De är ganska starka, men ett år efter behandlingen har hon inte problem med dem längre...lycka till

Id funkar utmärkt som concealer..anv det själv!


Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback