Bandage och japaner


2007-04-28 - 13:05:26
image61
Igår när jag skulle till skolan var jag superstressad eftersom vi skulle ha prov och jag var försenad. När jag satte på mig jackan tappade jag balansen, och rent instinktift försökte jag få fram handen för att ta emot mig vid ett eventuellt fall. Givetvis hade handen fastnat i jackan och när jag i panik ryckte så knakade det till i handleden. Fy tusan vad det gjorde ont, men det var bara att bita ihop och skynda iväg till det väntande provet. 
Nu är handleden uppsvullen som jag vet inte vad, men skolsystern sa att det bara var en ordentligt stukning. Typiskt nu när jag hade tänkt fotografera i helgen till mitt specialarbete i bild. Systemkameran väger så mycket att jag inte orkar hålla i den med en hand... 

Skolan fick besök av några japaner igår. De studerar arkitektur i sitt hemland och besökte vår skola för att studera vår speciella arkitektur, haha. Vi tycker bara att det är helt sjukt, vad är specillt med vår skola? Jag har gått där sedan den byggdes för elva år sedan, och visst ser den inte riktigt ut som alla andra skolor. Men att åka ända från Japan för att kolla på den.. Sedan skulle vi nior få ha en frågestund med två av japanerna, men det kunde nästan ingen engelska alls! Snacka om konstig stämningen det blev efter det här:

En kille i klassen frågade japanerna: - How old are you?
En japan svarade: - I am svention (vilket vi antog betydde twentyone)
Killen i klassen sa då: - Oh, so then you're old enough to go to the Systembolaget
Hela klassen började skratta hysteriskt och japanerna stog som levande frågetecken. Hahah

Idag ska jag försöka skriva klart två uppsatser, så jag är ledig resten av den fyra dagar långa ledigheten!! Så underbart. Trevlig helg! /
JohannaC


 

4 KOMMENTARER



Kommentarer
Jim kommenterade:

Jadu: Nu blir det frågestund, men ingen kommer att fatta vad ni frågar om! Kul!

Elin kommenterade:

Ajaj, inte bra det där med handen. Krya på dig :) Haha japaner? det var ovanligt. Sköt om dig <3

2007-04-28 @ 18:24:59
Elin kommenterade:

Ajaj, inte bra det där med handen. Krya på dig :) Haha japaner? det var ovanligt. Sköt om dig <3

2007-04-28 @ 18:25:00
JohannaC kommenterade:

Jim : Haha, ja det var ganska konstigt =P

Elin: Tack, det ska jag göra!=)

2007-04-29 @ 14:35:45
Blogg/hemsida: http://johannac.blogg.se

Kul att du vill kommentera det här inlägget!
Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Adress till blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback